Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

11 Jun 2009

Piala Perdana Menteri 2009







Tahun ini, buat kali pertamanya pembahas-pembahas STAR, yang terdiri daripada Mohamad Asyraf b. Che Ibrahim, Muhammad Siraj b. Abdul Aziz, Muhammad Haziq b. Janudin, Muhamad Faizs b. Omar, dan Muhammad Azri b. Kamaruddin mewakili STAR ke Piala Perdana Menteri ke 37 yang berlangsung pada 28 Mei-1 Jun yang diadakan di Sekolah Seri Puteri, Cyberjaya.

Grouping kami agak tough. Bersama kami, MCKK dan INTEGOMB. Kami pernah berlawan dengan mereka. Tapi sayang, kesemua perlawanan menentang mereka tidak pernah berpihak kepada kami. Semua dimenangi oleh mereka. INTEGOMB(3 kali lawan). MCKK(1 kali lawan).

Keadaan tersebutlah yang sebenarnya membingungkan kami sebelum berangkat ke SSP. Tapi, kami cuba untuk menyembunyikan perasaan itu dengan melupakan segala kekalahan kami kepada mereka.

Perlawanan kami yang pertama dijadualkan bertemu dengan INTEGOMB. Memang cuwak bertemu mereka sebenarnya. Haha. Tapi kami tetap mencuba untuk melakukan yang terbaik. Bertindak sebagai pembangkang, dengan tajuk "Pemain Import Mampu Meningkatkan Mutu Sukan Negara". Sebenarnya, banyak masalah yang kami hadapi pada pagi itu. Bayangkanlah bas ke SSP untuk BM bergerak pada pukul 7.00 pagi, kami dikehendaki untuk mencabut undi pada pukul 7.15 pagi. Alamatnya, kenalah berbahas dengan perut yang kosong. Memang bukan rezeki kami, kami tewas kepada INTEGOMB dengan pembahas terbaik dianugerahkan kepada Paman(Haziq). Walaupun beliau dianugerahkan dengan anugerah itu, tetap wujud kekesalan pada raut wajahnya yang menyatakan bahawa apa yang dikecapinya hanyalah kejayaan individu, sedangkan, apa yang diinginkan mereka ialah kemenangan pasukan.

Kesedihan jelas di raut wajah kesemua budak bahas BM. Harinn dan Farid, marah-marah dengan kekalahan yang dikatakan puncanya berasal dari kami sendiri. Kami sedar akan kesilapan itu, Abg. Hasril, oldboy yang pernah menjulang PPM 1996 memberi nasihat dan kata-kata semangat kepada kami kerana peluang masih ada. Lagi-lagi, apabila pertemuan kami keesokannya akan bertemu dengaan musuh tradisi, MCKK.

Hari itu, (30 Mei) kami sudah bersedia untuk menewaskan MCKK. Usul pada pagi itu, "Institut Jantung Negara Wajar Diswastakan". Kami sekali lagi bertindak sebagai pembangkang pada pagi itu. Kali ini, kami dah pun bersarapan, bersemangat dan bersedia untuk berhadapan MCKK. Kami berjaya melawan usul dengan agak baik. Itu kata pemerhati. Tapi, rezeki MCKK didahulukan dengan usul pagi itu diterima. Kekalahan mengejut ini, sebenarnya tidak kami jangka. Mungkin, kepakaran bahasa yang ada pada pembahas-pembahas MCKK membuatkan mereka memenangi perlawanan tersebut. Perkara itu terbukti apabila pembahas kedua mereka, Aqwa Alif dianugerahkan sebagai pembahas terbaik.

Peristiwa itu membuatkan harapan Umi Noridah untuk sekali lagi menjulang Piala Perdana Menteri hancur berkecai. Maafkan kami Umi. Siraj lagilah, frust menonggeng. Beliau straight lupakan bahas dan terus pergi support kawannya yang bermain basketball. Argh!!! Memang pilu keadaan tersebut. Buat pertama kalinya selepas Farid dan Harinn menjadi pembahas utama(waktu ni, Syazwan masih jd observer), STAR kalah grouping, dan ini amat menghampakan kami.

Keesokannya, penentuan pasukan untuk berlawan dgn INTER SABER ingin diubah dengan memasukkan Yoq(Faizs). Tetapi, Siraj ingin menghabiskan tahun terakhirnya dengan perlawanan itu. Dia teringin sangat menang untuk perlawanan itu. Tajuk pada pagi itu, berkaitan dengan budaya, kami bertindak sebagai kerajaan. Acap kata, dia ingin sempoi, Paman pun ingin ikut sama. Sudahnya, kami memang sempoi habis, ikut gaya UIA. Haha!!! Memang best. Acap diberi anugerah pembahas terbaik, mungkin kerana kesempoiannya. Yang paling menyengat, Siraj. Dia kata, dia nak perli semua hakim di PPM dengan menjadikan 3 orang hakim pada pagi itu sebagai mangsanya. Memang terasa la jugak hakim2 tu. BAGUS SIRAJ!!! BAGUS!!! Haha!!!

Pasukan yang layak ke final, SMAPK dan SMSS. Di separuh akhir, SMAPK menewaskan SEMASHUR manakala SSP tewas kepada SMSS. Kekalahan SSP memang mengejutkan, tapi kerana usul yang agak berat, memungkinkan kekalahan itu.

Rasanya tak perlu lagi ditulis banyak2. Kami pasti kembali. InsyaALLAH, paling dekat ialah tournament TNCHEPA UKM yg akan berlangsung pada 19 Jun ini. Doakan kami ya.




TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

5 comments :

imanshah said...

jangan lah kome sedih sangat..huhu next year kita cipta sejarah di bumi Serambi Mekah Pulak..hehe

-HeXa FaMiLy- said...

serambi mekah???
yeke???
tengok kat situ pon maksiat berlaku...
kekeke...
jgn marah ek...
kui3...

Al Falah Al Has said...

kui3..

rilek r..rasenye korg tensen ngn title naib jhn uia aritu..mmg berat tggungjwb tu..tp xpe..korg dah wat yg terbaik..

farid tu bkn pe..die bersmgt gle tok gi..tu yg frust sikit...hehehe

papepon gud luck nxt year..kucai mnmbh seri team..hahaha

Hiz'da said...

HUIT.. aq nk komen pic yg diedit tuh... sape yg edit??? gtau sket...huh!!

Sekolah Menengah Sains Selangor said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...