Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

20 Jun 2009

Hari Pertama di UKM

Hari semalam telah kami lalui dengan beberapa kejayaan. Pasukan senior telah bertemu dengan beberapa pasukan yang tidak kurang hebatnya seperti INTEGOMB(sekali lagi), Ma'ahad Hamidiah dan SMK Seri Serdang. Manakala pasukan junior lebih mencabar, di mana mereka telahpun bertemu dengan SDAR, INTEGOMB dan MRSM KKB. Bagi pasukan senior, 2 kemenangan dan 1 kekalahan dicatatkan manakala pasukan junior dengan 1 kemenangan dan 2 kekalahan.

Dalam pasukan senior, perlawanan pertama menentang INTEGOMB digunakan sepenuhnya untuk membalas dendam yang berkesumat di jiwa. HEHE. Memang puas hati apabila juri mengisytiharkan kemenangan kami dengan margin 7. Tetapi, pendebat terbaikdianugerahkan kepada pendebat kedua INTEGOMB.

Perlawanan kedua pula menemukan kami dengan Ma'ahad Hamidiah yang mana merupakan salah satu pasukan yang tidak kurang hebatnya. Dengan usul Konsep Satu Malaysia Tepat Pada Masanya, kami yang bertindak sebagai kerajaan berjaya memenangi usul dengan margin 4. Saudara Acap dinugerahkan pendebat terbaik perlawanan itu.

Perlawanan ketiga agak memberikan tekanan kepada kami kerana kami berada pada kedudukan rangking pertama selepas perlawanan kedua dijalankan. Kali ini, pertemuan antara kami dengan SMK Seri Serdang yang juga johan negeri Selangor bagi Piala Dato' Shukor sedikit hambar kerana masing2 keletihan disebabkan 3 perlawanan. Yang paling bermasalah ialah Paman yang agak pancit dan gelabah. HEHE. Kesannya, kami tewas kepada mereka dengan kekalahan tipis margin 1 dan Acap sekali lagi diisytihar sebagai pendebat terbaik perlawanan.

Pasukan junior kami juga sebenarnya telah memberikan yang terbaik. Yelah, walaupun mereka baru tingkatan 2, kejayaan untuk berdebat di hadapan manusia2 lain selain kami amat kami respect. Walaupun mereka tewas dalam 2 pusingan awal, mereka bangkit dengan kemenangan pada pusingan 3 dengan menewaskan MRSM KKB dengan margin 7! Yang lagi membanggakan, sifat meng'anjing'kan yang ada pada Amsyar membuatkan dia diiktiraf oleh juri sebagai pendebat terbaik perlawanan. Uthman pula lain ceritanya. Walaupun selepas mendapat tahu neneknya baru sahaja meninggal dunia, dia tabah dan berjay membawa pasukannya untuk memenangi pusingan ketiga itu.

Hari ini, akan ada 3 lagi perlawanan pusingan awal untuk meletakkan STAR A & B berada dalam kelompok 8 pasukan terbaik. Jika berjaya, kami akan meneruskan perjuangan pada malam ini untuk perlawanan suku akhir. Diharapkan agar impian kami menjadi realiti...

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

0 comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...