Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

13 Jun 2009

Debat Piala Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar dan Alumni UKM 2009


Persiapan untuk ke UKM bagaimana???

Persoalan di atas sering ditanya budak2 bahas sekolah lain, mungkin selepas kekalahan di SSP hari tu, ramai yang bertanya, boleh lagi ke STAR ni???

Jawapannya, mestilah boleh!!! Hehe.

Teringat lagi sewaktu hari-hari terakhir menjelang PPM, Acap ada cakap yang dia berasa lebih cenderung untuk bersemangat gila2 di UKM. Mungkin benar kata dia. Terasa macam ada bara yang membakar dalam diri masing2. Yelah, terasa seperti ingin membalas dendam kesumat yang tak terbalas di PPM hari tu. Tapi, ada masalah.

Pertamanya, untuk ke UKM pada hujung minggu ni(19-21 Jun), tiada pengangkutan yang boleh digunakan kerana budak2 band sekolah nak guna untuk ke PICC untuk perlawanan akhir Wind Orchestra SBP dan Kluster. Rezeki diorang kan, dapat la depa ke PICC. Sudahnya, kami takda transport nak ke sana. Adoi...

Kedua, kami sebenarnya boleh ke UKM dengan menaiki kereta2 cikgu2 BM. Tapi, yang menjadi masalahnya apabila cikgu2 BM waktu tu sibuk dengan aktiviti lain. Cikgu Rossaliza akan ke mesyuarat disiplin. Cikgu Asmawati ada drama rasanya. Cikgu Shahnun pula, ada pantun waktu tu. Walaupun Mr. Imanshah ni tak dapat pergi, rasa tak seronok la pulak. Yelah, memang seronok bergurau dengannya. Haha. Tapi, itulah...

Menurut Umi sewaktu di SSP, mungkin kami tak dapat pergi kerana masalah2 ni. Yelah, Umi kata, Umi pun nak berehat. Betul juga kata Umi tu. Memang sedih bila Umi kata begitu. Jadi, kami minta sedikit maklumat (sepanjang cuti 2 minggu) daripada Abang Rizal (coach SMK Seri Serdang) untuk perlawanan di UKM. Abang Rizal ni rapat juga dengan Umi. Dapat la juga meredakan kesedihan apabila Abang Rizal ada menyatakan tentang penyertaan kami di UKM. Dia kata, insyaALLAH dapat pergi. Fuh... Memang gembira bila tahu yang kami dapat juga pergi.

Tapi bagaimana??? Sebenarnya, ada kemungkinan yang kami akan menumpang bas dengan budak2 band pada 19 haribulan untuk ke UKM. Bagi kami, keselesaan tak menjadi masalah sekiranya dapat merasai kepuasan berdebat. Harap2, dapatlah kami ke sana.

Berkaitan dengan perdebatan di UKM, Abang Rizal ada mengatakan bahawa pendebat yang hebat tak kisah untuk berdebat dengan siapa2 pun. Kenyataan tu keluar apabila kami bertanya mengenai jumlah sekolah yang menyertai pertandingan itu dan siapa yang menyertainya. Memang benar nasihat itu, sangat berguna untuk menghilangkan kegugupan semasa berdebat. Tapi, dapat juga kami korek maklumat tu. Dengar cerita, SDAR dan SSP dah confirm masuk. Wah2. Memang meletup. Kata Azri, MCKK pun dah confirm. Hasil risikan yang dilakukan terhadap KP STF, mereka mungkin akan pergi. Kalau sekolah jauh2 pun turut serta, takkan lah SSAS tercicir pulak kan. Jadi, tournament ni akan menjadi tempat perlawanan sekolah2 yang melibatkan SBP elit!!! Wah3. Memang tak sabar ingin berlawan dengan mereka. Sekolah2 biasa, tak pernah kami pandang enteng. Yelah kekalahan kepada SMI Hidayah banyak mengajar kami. Ma'ahad2 dan sekolah2 agama lagilah. Fuh, memang menakutkan.


Kami harap agar kami dapat ke sana walaupun Siraj sudahpun bersara di samping rakan seperjuangan, Azri tak dapat bersama. Pembahas tingkatan 3 juga tak dapat pergi kerana fokus perlu diberi kepada PMR. Doakan kami ya!!! Kekeke...

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...