Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

21 Jun 2009

Hari Kedua di UKM

Kedatangan Farid pada Jumaat hari itu banyak membantu kami untuk menganalisis konsep sendiri mahupun lawan dengan lebih baik. Pada hari itu, kami telah melakukan sebaik mungkin untuk memasuki pusingan kalah mati. 3 pertemuan dicatatkan dengan kekalahan kepada SSP dan dua kemenangan ke atas AYS dan SDAR. Setelah habis keenam-enam pusingan, pasukan senior(STAR B) telah layak ke pusingan suku akhir manakala pasukan junior(STAR A) hanya berpuas hati dengan 2 kemenangan dan 4 kekalahan sekaligus menamatkan perjuangan mereka.

Apa yang kami harapkan selepas habis pusingan keenam itu cuma untuk melayakkan diri ke pusingan kalah mati, dan kalau boleh, tidak mahu berjumpa SSP pada peringkat awal saingan. Harapan kami berjaya untuk mendapatkan tempat ke-3 iaitu selamat daripada berjumpa SSP pada peringkat awal. Kami telah dijadualkan bertemu MRSM Tun Ghafar Baba yang menduduki tempat ke-6. Agak menakutkan sebenarnya kerana Ahmad Asyraf, pendebat pertama mereka pernah menggondol anugerah pendebat terakhir keseluruhan di UIAM.

Kami berdebat atas usul "Penggunaan Internet Perlukan Kawalan" dengan bertindak sebagai kerajaan. Alhamdulillah, dengan margin 4, juri 3-0, kami berjaya mengalahkan mereka dengan jayanya. Ternyata 'Battle of Asyraf's' telah dimenangi oleh Acap dengan diberikan title pendebat terbaik.

Esok, kami akan bertemu dengan SMAP Kajang yeng telah mengalahkan Ma'ahad Hamidiah di laluan kami. Hanya mengharapkan yang terbaik...

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

0 comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...