Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

25 Aug 2009

LATIHAN

Gambar kenangan team senior ketika tingkatan 2 Dari kiri; Harinn, Paman, Azri, Faizs, Adam, Acap.

Hm...
Rahsia yg baru ingin didedahkan...
Secara rasminya, saudara Mohamad Asyraf bin Che Ibrahim telah meninggalkan STAR dan seterusnya keluar daripada Pasukan Bahas Bahasa Melayu STAR.

Baiklah. Persediaan untuk pasukan bahas sekolah pada tahun hadapan telahpun disusun oleh pasukan senior kini. Captain, Paman telahpun menyusun pasukan yang baru dengan kelulusan Umi Noridah dan En Shahnun. Walaupun Acap tidak lagi bersama, tetapi semangat yang ada pada kami tidak sesekali luntur. Kata orang, bunga bukan sekuntum. Sama juga seperti kami, pendebat bukan seorang.

Persediaan untuk Pesta Novice sedang berjalan seperti seperti biasa. Chief de Mission bagi pesta itu diberikan kepada Faizs kerana Acap sudah tidak lagi berada dalam organisasi. Ada yang menunjukkan minat, ada yang tidak ada. Tak kisah pun sebenarnya. Yang ingin dicari bukannya sejambak macam bunga. Ataupun segugus macam anggur. Cukup sekadar mencukupkan korum peserta untuk dijalankan pesta tersebut seterusnya meneruskan usaha mengekalkan legasi STAR dalam arena perdebatan.

Mungkin perkara di atas tidak diketahui umum. Secara amnya, cara sedemikianlah saudara Harinn, Farid dan Syazwan dipilih. Siraj, Paman, Azri, Faizs, Acap dan saya juga dipilih melalui cara tersebut. Cuma, yang mungkin membezakan kami dengan pembahas lain ialah cara latihan yang mengikut situasi. Kami sebenarnya tidak dididik untuk bermanja dengan pihak sekolah. Jadi, kami tidak mempunyai bilik latihan yang khas untuk KDBM STAR. Justeru, seperti senior, kami akan menjalankan latihan di kawasan terbuka untuk melatih diri berhadapan dengan orang ramai. Di samping itu, kebiasaannya, budak-budak STAR yang lalu-lalang akan menyakat dan ini membuatkan ketahanan mental diuji. Tempat yang agak tidak selesa dan panas menjadi pilihan kerana kata Paman, boleh 'control' emosi. Cara inilah yang seringkali kami guna untuk menjadi yang terbaik. Keberkesanannya boleh diakui kerana cara ini telah melahirkan Paman yang boleh buat lawak, Azri yang boleh hilang gagap dan pelat, Faizs yang makin lantang. Abang Harinn pernah katakan bahawa ini merupakan cara HEXA dan minta kami untuk mengekalkannya.

Baiklah...
Minta diri dahulu...
Salam Ramadhan...

-hexa_qucai-

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

2 comments :

papercat said...

muahahaha...

nape harinn nmpk sgt baik dlm pic tu?? korg slh org lah tu..

p/s: harinn jgn mrh aku..

Haziq Janudin said...

tyme tu dye innocent lagih...
haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...