Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

6 Mar 2013

STAR TEWASKAN SIS JUARAI BAHAS ALA PARLIMEN


Pada 4 dan 5 Mac 2013, STAR telah dijemput untuk menyertai Pertandingan Bahas Ala Parlimen Zon 1, Kinta Utara. Walaupun sememangnya dalam peraturan sudah jelas Sekolah Berasrama Penuh tidak layak untuk menyertai pertandingan ini, namun pihak pengelola iaitu Sekolah Menengah Izzudin Shah tetap menjemput pasukan STAR sebagai persediaan untuk PPM 2013.

Dalam pusingan awal, STAR telah diundi bertemu Sekolah Menengah Raja Perempuan Ta'ayah (SERATA) dan bertindak sebagai kerajaan. Usul yang diperdebatkan ialah Industri Sukan Pemangkin Kemauan Ekonomi Negara. Dan Alhamdulillah, walaupun disaingi hebat oleh SERATA, usul diterima.

Dengan kemenangan ini, STAR berjaya melangkah ke perlawanan peringkat separuh akhir dan bertemu SMK Gunung Rapat. STAR sekali lagi bertindak sebagai kerajaan dan membahaskan usul bertajuk "PENGUATKUASAAN UNDANG-UNDANG MENGURANGKAN KESKEMALANGAN JALAN RAYA" dan sekali lagi STAR muncul sebagai pemenang.

STAR melangkah ke pusingan akhir dan bertemu pasukan tuan rumah Sekolah Izzudin Shah (SAS). Bertindak selaku pihak kerajaan, STAR dan SIS membahaskan usul "KECEMERLANGAN AKDEMIK MENJAMIN MASA DEPAN PELAJAR". Setelah berbahas hampir sejam setengah, akhirnya pihak panel juri memutuskan usul diterima dan STAR muncul pemenang. Bertambah manis apabila DInie Zhafri diumumkan sebagai pembahas terbaik.

Walaupun menang, STAR tidak akan mewakili zon ke peringkat daerah kerana peraturan yang tidak membenarkan. Selamat maju jaya untuk SIS dalam pertandingan di peringkat daerah nanti.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

0 comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...