Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

9 Oct 2012

DEBAT PIALA PERDANA MENTERI ANTARA IPT 2012



KUALA LUMPUR – Universiti Malaya (UM) bakal menjadi `medan pertempuran’ sengit wakil institusi pengajian tinggi (IPT) yang layak ke pertandingan akhir Debat Piala Perdana Menteri 2012 pada 10 Oktober ini.
UM melalui satu kenyataan media memberitahu, pertandingan debat itu memasuki siri ke-2 selepas ia diadakan kali pertama pada tahun lalu dan Debat Piala Perdana Menteri 2012 berlangsung sejak 6 Oktober lalu.
“Pada tahun lalu debat dimenangi Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) bagi kategori Bahasa Melayu dan Universiti Teknologi Mara (UiTM) bagi kategori Bahasa Inggeris.
“Tahun ini sekali lagi kita akan menyaksikan persaingan sengit beberapa IPT yang akan memasuki peringkat akhir bagi Debat Piala Perdana Menteri 2012,” kata kenyataan itu hari ini.
Menurut kenyataan itu, Debat Piala Perdana Menteri 2012 merupakan landasan pelajar IPT mengemukakan idea dan pandangan bernas mereka kepada kerajaan secara terbuka.
Kata kenyataan itu, antara dasar-dasar yang dianalisa oleh para pendebat termasuk Program Transformasi Kerajaan (GTP), Program Transformasi Ekonomi (ETP) dan isu-isu melibatkan kesederhanaan serta Model Baru Ekonomi (MBE). – mynewshub.my





TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

0 comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...