Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

19 Sept 2012

STAR JUARA DEBAT YAYASAN SELANGOR 2012

Setinggi ucapan kesyukuran dipanjatkan ke hadrat Ilahi atas segala rezeki yang dikurniakan oleh-Nya. Alhamdulillah, KDBM STAR membuktikan kemampuan menguasai arena debat sekolah-sekolah Malaysia sekali lagi pada kali ini apabila memenangi Pertandingan Debat Yayasan Selangor kali ke-enam di Klang, Selangor semalam.

Dalam meniti laluan ke pentas final, STAR A yang dibarisi oleh Dinie Zhafri, Amirul Rosli, Ahmad Aiman dan Fayyaz Imran berjaya mendominasi pusingan awal apabila menang semua perlawanan tanpa kalah. Kedudukan ini berjaya melaykkan STAR A ke peringkat suku akhir di mana perlawanan menentang SM Sains Alam Shah berjaya diharungi dengan jayanya. Menanti di peringkat separuh akhir, 'rakan' senegeri, iaitu Thye Malay College Kuala Kangsar (MCKK ) menanti dengan penuh semangat. Namun, Alhamdulillah, akhirnya STAR muncul sebagai pemenang menentang pasukan rival ini dan melayakkan diri ke pentas final.

Di peringkat akhir, STAR dijadualkan menentang Kolej Islam Sultan Alam Shah (KISAS) yangs ebelum itu menewaskan SMAP Kajang  di peringkat separuh akhir. Usul yang diperdebatkan berbunyi "PENGHAYATAN KEMERDEKAAN SEMAKIN PUDAR" Bertindak selaku pihak pembangkang, STAR sedaya upaya menangkis serangan pihak lawan dan akhirnya keputusan telah dibuat oleh tujuh juri yang profesional. Pendebat-pendebat muda ini tersenyum kepuasan apabila memenangi pertandingan dengan juri 6-1, margin 2.67. 

Hadiah-hadiah telah disampaikan oleh YB Dr Halimah Ali, Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan Selangor. Sekalung tahniah buat semua pembahas, pembahas tingkatan 1 yang turut menunjukkan perkembangan positif menduduki tempat ke -14 dari 30 pasukan, Paman, Quchai serta semua warga KDBM STAR Ipoh. Juga tak lupa untuk Cikgu Shahnun yang sentiasa setia menemani kami. Moga legasi kecemerlangan KDBM STAR akan terus berpanjangan.


Pasukan A dan B sewaktu menghadiri jamuan makan malam.


Bacaan Yassin setiap kali sebelum menghadapi pertandingan.


Aksi Khairul Hafiz dalam Pertandingan PIDATO. Beliau memperoleh tempat ke-3. Tahniah Ayar.


Para pendebat junior turut berjuang. Alhamdulillah, mendapat kedudukan tempat ke-14, satu pencapaian yang boleh dibanggakan bersaing dengan pendebat-pendebat senior.


Memohon pandangan daripada para juri berpengalaman tentang kelemahan masing-masing.


Tetamu Kehormat, YB Dr Halimah Ali, Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Modal Insan Selangor.


Musim 2012 dinoktahkan dengan kejayaan ke tiga STAR setelah menjuarai MUSLEH dan PIALA KOPERASI. Sayang sedikit gagal ke pentas final UIA dan PPM.


Lagu ROUSE UP berkumandang di Dewan Bestari, AYS, Klang diketuai olkeh STAROBA, Haji Fathil.


Sesi temuramah oleh Media.












TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

1 comments :

Anonymous said...

Tahniah!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...