Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

17 May 2009

PERJUANGAN DI UIAM 2009



Kesayuan jelas terpancar pada wajah para pendebat Bahasa Melayu dan seluruh penyokong STAR apabila gagal membawa pulang Piala Tun Seri Lanang ke bumi Ipoh. Dengan usul "Undang-undang Jalan Terbaik Mengatasi Masalah Kebejatan Moral" STAR yang bertindak sebagai pembangkang gagal meyakinkan panel hakim dan tewas kepada SM Islam Hidayah, Johor Bharu dalam pentas akhir Pertandingan Debat Sekolah-sekolah Malaysia anjuran Universiti Islam Antarabangsa Malaysia. Seluruh dewan juara-juara menjadi saksi kehebatan para pendebat STAR mematahkan hujah pihak lawan, namun nasib tidak menyebelahi pasukan STAR.

Sesuatu yang menarik, STAR sudah tiga tahun menjejakkan kaki ke pentas akhir sejak tahun 2007. Bagi pendebat-pendebat Bahasa Melayu inilah kali pertama peluang terbuka ke pentas final setelah dua tahun berturut-turut pendebat Bahasa Inggeris berjaya ke final iaitu pada tahun 2007 dan 2008. Sesungguhnya nama STAR tetap harum dan mempunyai tempat tersendiri dalam arena perdebatan sekolah-sekolah Malaysia.

Pada tahun ini, Pertandingan Debat Sekolah-sekolah Malaysia anjuran Universiti Islam Malaysia menyaksikan pertambahan bilangan sekolah iaitu sebanyak 98 sekolah. Pertandingan ini dianggap paling berprestij kerana menghimpunkan semua aliran persekolahan dalam satu pertandingan debat. Sekolah Berasrama Penuh (SBP), Maktab Rendah Sains Mara (MRSM), sekolah harian biasa serta sekolah swasta berhimpun selama enam hari bagi beradu kekuatan minda serta ketinggian intelek dalam merebut trofi kejuaraan.

Walaupun tewas dalam pertandingan akhir, STAR turut berbangga apabila Saudara Asyraf dipilih sebagai pendebat terbaik final, manakala Saudara Azri dan Saudara Faizs masing-masing dipilih sebagai pendebat ke-8 dan ke-4 terbaik keseluruhan daripada 400 pendebat. Manakala Saudara Azam mendapat tempat ke-3 dalam kateogori Bahasa Inggeris. Kejayaan yang dicapai tidak akan hadir tanpa usaha gigih, penat lelah dan air mata dari semua pihak. Sekalung apresiasi buat semua ; Puan Noridah selaku tulang belakang utama yang sentiasa menanamkan semangat STAR boleh, Mr Shahnun, Harinn, Farid, Bebet, Akak Fatihah, Abg Salehuddin yang sentiasa menemani , Siraj, Acap, Paman, Azri, Faizs, Quchai, Riduan, dan semua team debat BM STAR...tanpa anda kejayaan ini tidak akan hadir.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

5 comments :

IMANSHAH said...

good job..congrate tuk sume..macam penah tengok je penulisan nih?? huhu tajuk jer lain..haha

Hiz'da said...

slm.. elo!! eja btol2 name akuh!!!. heh

IMANSHAH said...

harinn ok..aku yang eja tuh

RaihanaZak. said...

salam.maaf.nama sekolah kami ialah sekolah menengah islam hidayah.
bukan sekolah menengah agama al-hidayah.
harap maklum.

anyway.congratz utk star.

itu shj.
reserved team b.
sek men islam hidayah,jb.

KDBM STAR IPOH said...

ok2...
nanti sy tukar ek...
heh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...