Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

2 Oct 2016

STAR UNGGULI DEBAT LAVOS UITM MELAKA 2016

Pada 2-4 September 2016, STAR telah menghantar pasukan Debat Bahasa Melayu untuk menyertai Pertandingan Debat Language Art Voice of SISWA (LAVOS) Anjuran Universiti Teknologi MARA, Kampus Melaka. Pertandingan ini merupakan pertandingan debat antara Institut Pengajian Tinggi. Walau bagaimanapun, beberapa buah sekolah yang memiliki etos dalam perbahasan turut dijemput untuk menyertainya.
Apa yang menarik, objektif utama penyertaan STAR dalam pertandingan ini adalah untuk memastikan para pelajar diberi pendedahan bersama pembahas-pembahas universiti. Walaubagaimanapun, STAR mencipta kejutan apabila berjaya mengungguli pertandingan apabila muncul JOHAN menewaskan sebuah lagi pasukan sekolah iaitu MCKK. Di peringkat separuh akhir, STAR menewaskan UiTM Dengkil manakala MCKK menewaskan UIAM. 
Diperingkat akhir, kedua-dua pasukan membahaskan usul bertajuk  59 Tahun Merdeka : Biduk Berlalu Kiambang Bertaut. Dengan juri 6-1  kemenangan diumumkan berpihak kepada STAR manakala Ilman Hakim (STAR) sebagai pembahas terbaik. Tahniah kepada pasukan debat Bahasa Melayu STAR. Hadiah disampaikan oleh YB Dato Seri Rohani binti Abdul Karim, Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.




TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

0 comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...