Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

28 May 2010

SEMANGAT '88



Mengapa '88? Adakah sama dengan Semangat 46 Ku Li? Kalau fasal Semangat 46 Ku Li, isu itu berkaitan dengan krisis UMNO pada lewat 80-an. Jadi, wujudkah kaitan antara keduanya? Begini ceritanya.


Pada tahun 1988, satu sejarah dalam arena perbahasan Piala Perdana Menteri telah tercipta. Harapan rakan-rakan dan guru-guru ada digambarkan oleh beberapa bekas pelajar STAR itu (lupa nama) di dalam buku "STAR:Through Out the Years" yang sangat mengingati peristiwa bersejarah tersebut. Sebenarnya, pada tahun tersebut, kedua-dua pasukan bahas Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris telah berjaya menjulang Piala Perdana Menteri serentak! Ini membuatkan nama STAR diangkat sebagai satu-satunya sekolah yang pernah memenangi piala berprestij itu dalam tempoh setahun.


Tidak banyak yang ingin dicoret pada post kali ini atas alasan sibuk menjalani latihan. Justeru, kami sangat berharap agar perjuangan kami dapat diiringi dengan doa guru-guru dan rakan-rakan STAR mahupun mana-mana pihak yang sentiasa menyokong kami dari sebalik tabir. Doakan KDBM STAR dan pasukan Bahasa Inggeris kedua-duanya johan ya. Kepada pembahas-pembahas, Haziq J, Faizs O, Azri K, Qusyairi F, Azzam Y, Ashman A, Thaqif T, Aiman S, lakukanlah yang terbaik untuk memenuhi harapan semua pihak yang mengharapkan kemenangan kita semua. Terima kasih.


p/s : Basketballers, semoga berjaya juga!
TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

1 comments :

IMANSHAH said...

semangat 88 dah tinggal kenangan lor..tawun depan semangat lain lak..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...